صفحه اصلی / مقاله / آموزش / پیش بینی هایی درباره آینده سئو

پیش بینی هایی درباره آینده سئو

پیش بینی هایی درباره آینده سئوReviewed by یاسر انصاری نیا on Jun 2Rating:

 

پیش بینی های محتمل درباره آینده سئو موتور های جستجو

بر اساس مطالعات صورت گرفته سه تغییر رویکرد بزرگ توسط گوگل در آینده ای نزدیک صورت می گیرد. احتمالا گوگل از این پس روی:

  1. تجربه کاربری
  2. شتاب صفحه موبایل یا AMP
  3. هوش مصنوعی

تمرکز بیشتری خواهد کرد.

۱-UX و نقشی که پررنگ تر می شود…

 *تعریف ux:

شامل رفتار، حالت و احساست کاربر در مورد استفاده از یک محصول و یا سیستم خاص گفته می شود. تجربه کاربر شامل جنبه های عملی، تجربی، موثر ، معنی دار و جنبه های با ارزش اثر متقابل انسان و کامپیوتر و محصول می باشد، که شامل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم شامل کاربرد، سادگی در استفاده و بهره وری می باشد. بر اساس تعریف ISO عنوان user experience شامل کلیه عواطف، اعتقادات، مزیت ها، پاسخ های فیزیکی و روانی، رفتارها و اجراها قبل از زمان استفاده، در زمان استفاده و بعد از آن اطلاق می گردد.*

در گذشته انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت ها بر عهده افرادی بود که در حوزه نرم افزار و آی تی تخصص داشتند. اما الان کار سئو کاملا حرفه ای شده است و کسانی که در این حوزه فعالیت دارند نه تنها اطلاعات فنی لازم را دارند بلکه به خوبی می دانند برای ارتباط و تعامل با کاربران یک سایت از چه راهی وارد شوند. اما شناخت این قضیه فقط نیمی از راه است. یک سئوکار حرفه ای باید به دنبال راه هایی باشد تا بتواند این تعامل را به وجود آورد.

از آن جایی که گوگل بیش از سنجش سلامت و اعتبار صفحات اینترنتی به خود کاربر اهمیت می دهد مبحث تجربه کاربری یا UX خیلی گسترده در آینده سئو مطرح خواهد شد. بنابراین طبیعی است در آینده سایت هایی را ببینیم که اطلاعات سرشار و مفیدی دارند اما چون نتوانسته اند با مخاطبان خود ارتباط بگیرند از غافله عقب مانده اند!

 

آیا می دانستید…؟

آیا می دانستید که ۴۵ درصد از بازاریابان هنوز ارزیابی وب سایت خود را برای کیفیت و میزان رضایت بخشی به مشتریان بررسی نمی کنند و پیوسته فکر آمار و ارقام بیهوده هستند؟

آیا می دانستید کم تر از ۳۰ درصد از کسب وکار های کوچک از ابزارهای آنالیز وب سایت برای مشاهده وضعیت فعلی خود استفاده می کنند و ۱۸ درصد آن ها اعتراف کرده اند که هرگز به آنالیز توجه نکرده اند؟!

هر چند که دیگران چندان در بررسی آنالیز ها و بهبود تجربه کاربری سایت خود پرتلاش نبوده اند اما شما نباید از رقبا عقب بمانید. اولین ابزاری که بیشترین اطلاعات را درباره رویکرد جدید و احتمالا آینده گوگل به کاربران ارائه داده است کنسول گوگل می باشد که ۱۰۰ رایگان است.

AMP؛ فاکتور جدیدی در رنکینگ

امروزه سیستم ایندکس گوگل دوگانه شده است: ایندکس محتوا موبایل و ایندکس محتوا دسکتاپ. گوگل به صراحت اعلام کرده است که ایندکس موبایل در راس قرار دارد و اولین چیزی که توسط ربات های گوگل زیر و رو می شود اطلاعاتی می باشد که برای نسخه موبایل تهیه شده اند.

AMP مخفف Accelerated Mobile Pages و به معنا صفحات موبایلی شتاب دار است. چون گوگل به محتوا موبایل بیش تر توجه دارد بنابراین AMP به عنوان یک فریم ورک آمده است تا وبمستران بتوانند به سرعت بارگذاری صفحات موبایلی سایت خود شتاب دهند.

چون ۵۳ درصد از کاربران به دلیل کند بودن بارگذاری یک سایت آن را ترک می کنند گوگل اولین پروژه خود را صرفا به سرعت بارگذاری صفحات در دستگاه های موبایل اختصاص داده است.

همان طور که آگاه هستید تا جایی که می دانیم پروژه AMP هیچ گاه یک فاکتور جداگانه در رنکینگ نبوده است؛ اما با توجه به تغییر رویکرد گوگل هر وب سایت بهتر است صفحات AMPP بسازد و تا نظیر وب سایت های معروف دنیا بیش تر در گوگل جستجو شود.

نتایج به کارگیری صفحات AMP روی سایت های بزرگ دنیا

  • Washington Post: نزدیک به ۲۳ درصد افزایش جستجو سایت در گوگل و بازگشت هر کاربر زیر ۷ روز به سایت
  • Gizmodo: نزدیک به ۵۰ درصد از ترافیک سایت Gizmodo و تعاملاتی که با کاربران برقرار می شود ناشی از به کارگیری و توجه به AMP می باشد.

هوش مصنوعی گوگل در رتبه بندی سایت ها

رنک برین یکی از نشانه هایی است که درالگوریتم گوگل جدیدا وارد شده است و به گوگل کمک می کند تا پیش بینی کند چه کلمات مشابه دیگری در یک صفحه خاص می توانند قرار بگیرند. رنک برین از مهم ترین الگوریتم هایی است که در نمایش نتایج مرتبط به کاربر نقش دارد.

وب سایتی که بخواهد از الگوریتم رنک برین امتیاز خوبی بگیرد باید کلمات کلیدی یا کلید واژه های مرتبط و کاملا هوشمندانه ای را برای مطالب خود اتخاذ کند و ذهن هوش مصنوعی گوگل را کنترل نماید. البته الگوریتم رنک برین تازه وارد نیست اما به تازگی به صورت گسترده در سایت های مختلف آثار آن مشاهده شد و پیش بینی می شود در آینده سئو هم نقش داشته باشد.

منابع:

دارکوب,دیجی وردپرس

سامانه هرچیز(ارائه دهنده محتوای کانال های تلگرام بصورت همزمان روی اینترنت)
harchyz.com

 

درباره یاسر انصاری نیا

این مطالب را نیز ببینید!

چطور در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟

چطور در هواپیما خواب راحتی داشته باشیم؟   بهترین زمان پرواز در شب است کسانی …

4 دیدگاه‌ها

  1. ممبرفا - خرید ممبر ارزان تلگرام

    وبلاگ عالي دارين. واقعا لذت بردم. به سايت منم سر بزن اگه دوس داشتي رفيق ممكنه به كارت بياد. ضرر نميكني وقت بزاري 🙂

  2. اقا لینک مطلبو من پیدا نکردم.میشه راهنماییم کنید؟

  3. سلام.وبسایت جامعی دارید.واقعا ممنونم

  4. تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین سایت ها هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *